docenten die geen sprookjes vertellen
(en soms juist wél)
Pim de Groot
Oprichter en vormgever van
de Academie voor Klank en
docent bij alle opleidingen.
Studeerde op de opleiding HBO-J (SPH-4) af met als onderwerp "Muziektherapie bij kinderen", werd op klankgebied intensief opgeleid door Christina Boudewijns-de Kaste
en belangrijk beïnvloed door het werken binnen antroposofische instellingen.
Jeannet Fransen
In de 4-jarige Yoga Opleiding en
de Tai Chi Tao & Qigong opleiding vond ze verdieping, oude kennis en wijsheid waar ze naar op zoek was.
Jeannet is bekend met o.a. systemisch werk en sjamanistische healing technieken. Ze laat ons werken met de drum binnen de opleiding Integraal Klankwerk.
.
Meer informatie:
Suzanne Bunning
Suzanne is praktiserend yogadocent en begeleidt persoonlijke processen op het gebied van bewustwording.
Na het afronden van diverse klankopleidingen is zij medevormgever van de Academie en docent binnen de opleiding Integraal Klankwerk.
Meer informatie:
Ronne van den Hurk
Ronne introduceerde fonoforese in Nederland, een manier van helend werken met stemvorken gebaseerd op de "wet van het kosmisch octaaf" van Hans Cousto.
Gastdocent fonoforese binnen het verdiepingsjaar.
Schrijfster van het boek "Fonoforese".
Meer informatie:
Petra Diesveld
Petra werkt binnen het onderwijs met kinderen die bij het leren en/of op emotioneel gebied ondersteuning nodig hebben.
Ze verdiepte zich in "de vraag achter de vraag" van deze kinderen en hoe je daar systemisch naar kunt kijken.
In de workshop Pedagogisch Klankwerk vertelt ze waar
kinderen van nu tegen aan lopen
en wat zij nodig hebben.
Saskia de Ruiter
Als gastdocent in de opleiding
The Sound Experience deelt Saskia haar kennis van en ervaring met de edelstenen.
Naast een basis van wetenschap en geologische ontwikkeling laat ze met behulp van de edelstenen ervaren hoe wij nog altijd één zijn met de natuur.
Meer informatie:
www.dekrachtsteen.nl
'Dankbaar dat de opleiding Integraal Klankwerk op mijn pad is gekomen. Het heeft me weer een stukje verder geholpen
op mijn levensweg. Naast het feit dat de opleiding me persoonlijk heeft verrijkt, mag ik mijn opgedane kennis
ook gebruiken binnen mijn werk in de gehandicaptenzorg. Daar mag ik wekelijkse klanksessies geven aan
cliënten, met een zeer positieve uitwerking.'